IТ біліміндегі кедергілерді еңсеру: Үндістан мен Қазақстандағы академиялық және әлеуметтік мәселелер
DOI:
https://doi.org/10.26577/be202515116Аннотация
Бұл зерттеу Үндістан мен Қазақстандағы ақпараттық технологиялар (АТ) саласындағы студенттердің оқудан шығып кету себептерін зерделейді, атап айтқанда, олардың академиялық, экономикалық және әлеуметтік қиындықтарына назар аударады. Аралас әдістемеге негізделген зерттеу – SPSS бағдарламасы арқылы жүргізілген сандық талдау мен сапалық сұхбаттарды қамти отырып – студенттердің оқуға академиялық тұрғыда дайын болмауы, қаржылық шектеулер және әлеуметтік қолдаудың жеткіліксіздігі сияқты негізгі факторларды анықтайды. Екі елде де ұқсас мәселелер кездескенімен, олардың көрініс табу формалары контекстік ерекшеліктермен айқындалады: Үндістанда инфрақұрылым мен оқыту сапасындағы теңсіздіктер АТ саласындағы білімге қолжетімділікке әсер етсе, Қазақстанда ауыл мен қала арасындағы айырмашылықтар және қалыптасқан гендерлік нормалар студенттердің білімін жалғастыруына кедергі келтіреді. Зерттеу нәтижелері осал топтар үшін шәкіртақы бағдарламаларын енгізу, білім беру инфрақұрылымына инвестиция тарту және жергілікті қауымдастықты тарту арқылы мақсатты шаралар қабылдаудың маңыздылығын көрсетеді. Сонымен қатар, икемді онлайн оқу бағдарламаларын енгізу мен бейімдеу курстарын ұйымдастыру студенттерге қолдау жүйесін нығайтуға септігін тигізе алады. Бұл зерттеу АТ саласындағы білім алуда әртүрлі студенттер тобының қатысуын кеңейту және олардың білімде қалуын қамтамасыз ету мақсатында саясаткерлер мен білім беру ұйымдарына практикалық ұсыныстар ұсынады.
Түйін сөздер: IT білімі, студенттерді ұстап қалу, оқудан шығу факторлары, Үндістан мен Қазақстан, академиялық және әлеуметтік мәселелер.