Адам капиталын дамытудағы жаңа тәсілдер
DOI:
https://doi.org/10.26577/be.2024-148-b2-011Аннотация
Қазіргі әлемде адами капиталдың маңыздылығы және оны қалыптастырудағы білімнің рөлі барған сайын мойындалуда. Білім беру тәжірибесінде балалардың өз мүмкіндіктерін толық ашуға мүмкіндік бермейтін қосымша білім беру мүмкіндіктерін жете бағаламау байқалады. Зерттеудің мақсаты – балаларды қосымша біліммен қамту деңгейін арттыруға көмектесетін ұсыныстар әзірлеу.
Жұмыстың ғылыми-тәжірибелік маңыздылығы білім берудің адами капиталды дамытуға қосқан үлесі туралы пікірталас аясында балаларға қосымша білім берудің маңыздылығы мен осы жүйені оңтайлы ұйымдастырудың ықтимал жолдары негізделуінде. Зерттеу барысында формальды логикалық әдістер мен әдістер қолданылды. Зерттеудің негізгі нәтижесі – онда балаларға қосымша білім беру жүйесін дамытудың толық айқын емес мүмкіндіктері көрсетілді және мемлекеттік басқаруда қолданылатын индикативті көрсеткіш – балаларды қосымша біліммен қамту деңгейін арттыруға көмектесетін шаралар ұсынылды. Зерттеудің құндылығы мен практикалық маңыздылығы Алматы қаласының орталық бөлігінің мысалын пайдалана отырып, балаларға қосымша білім беруді ұйымдастырудың тұжырымдамалық жаңа тәсілі ұсынылғанында, ол қосымша мектептік білім беру жүйесін құруды көздейді. балаларға дамудың сезімтал кезеңдерінде өз әлеуетін ашуға үлкен мүмкіндіктер береді. Бұл ретте адами капиталды сапалы жаңа деңгейде қалыптастыруға ықпал ететін қосымша мектептік білім беру желісінің индикативті картасының үлгісі әзірленіп, ұсынылды.
Түйін сөздер: балаларға қосымша білім беру; адам потенциалы; адам капиталы; білімнің қолжетімділігі; бейімділік пен қабілет, дарындылық; елді мекеннің индикативті картасы.