Әлемдік майлы дақылдар нарығындағы бәсекеге қабілеттілік

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/be.2023.v144.i2.01

Аннотация

 

Майлы дақылдардың әлемдік нарығындағы бәсекеге қабілеттілікке көптеген факторлар әсер етеді, соның ішінде технологиялық инновациялар, сауда саясаты, тұтынушылардың қалауы және баға стратегиялары.

Бұл мақалада майлы дақылдардың қарқынды дамып келе жатқан саласында бәсекеге қабілеттілікті түсіну мен оңтайландыруды жақсарту үшін осы салада қосымша зерттеулер жүргізу қажеттілігі атап өтіледі. Соңғы 25 жылда дамушы елдерде азық-түлік тұтынудың өсуі, өсімдік майларын өнеркәсіптік пайдалану, Өсімдік майларының пайдасына диетаны өзгерту және биоотынды енгізу сияқты факторларға байланысты өсімдік майларына сұраныстың артуына байланысты әлемдік майлы дақылдар өндірісі екі есе өсті. Майлы дақылдар адамның тамақтануы үшін ғана емес, сонымен қатар жануарлардың тамақтануы үшін де маңызды.

Бұл зерттеудің мақсаты бәсекеге қабілеттіліктің өсу индексін пайдалана отырып, нарықтағы майлы дақылдардың негізгі экспорттаушыларының бәсекеге қабілеттілігін бағалау болып табылады. Мақалада "2010-2020 жылдар аралығында Бразилиядан соя экспортының бәсекеге қабілеттілігі АҚШ-тың бәсекеге қабілеттілігінен асып түседі"деген гипотеза тексеріледі. Бұл гипотезаны негіздеу үшін эмпирикалық әдістер қолданылады, мысалы, анықталған салыстырмалы артықшылық және елдердің құндылықтарын салыстыру.

Бәсекеге қабілеттіліктің өсу индексі алты ірі экспорттаушы арасында майлы дақылдар экспортының жиынтықта және әрбір ірі майлы дақылдар бойынша бәсекеге қабілеттілігін бағалау үшін пайдаланылады. Бәсекеге қабілеттіліктің өсу индексін есептеу арқылы мақалада Бразилиялық майлы дақылдардың бәсекеге қабілеттілігінің артуы және АҚШ-тың 10 жылдық кезеңдегі бәсекеге қабілеттілігінің төмендеуі көрсетілген. Бразилия соя экспортында АҚШ-пен тікелей бәсекелесетін майлы дақылдардың әлемдегі ең ірі экспорттаушысы болды.

Өсу либерализация жағдайында сауданы, жаһандану және ауылшаруашылық субсидияларының қысқаруы жағдайында майлы сектордың бәсекеге қабілеттілігі стратегиялық маңызға ие. Өндіруші аймақтар арасындағы бәсекелестік күшейген сайын бәсекеге қабілеттіліктің мәні одан әрі артады. Осы саладағы ағымдағы зерттеулер майлы дақылдар нарығындағы бәсекеге қабілеттілікке әсер ететін факторларды жақсырақ түсінуге ықпал етеді және сала қатысушыларының стратегиялық шешімдер қабылдауын жеңілдетеді.

Түйінді сөздер: ауылшаруашылық Саудасы, майлы дақылдар, бәсекеге қабілеттілік, Бразилия, майлы дақылдардың әлемдік нарығы, сұраныс пен ұсыныс

 

Жүктелулер

Жарияланды

2023-06-20