Methodological – organizational aspects of the effective interaction between the auditor and the client during the audit
Keywords:
valuation of project effectiveness, internal expertise, auditing and consulting services, planning, auditor-advisor responsibilities.Abstract
On the basis of existing practice of audit– consulting activity analysisorganization for the improvements purpose, author’s methodological
– organizational recommendations of audit quality are developed. The
bases for conducting qualitative audit are: planning factors, preliminary
decision of key questions and mutual professionalism. Essential significance
for audit plays: mutual understanding, trust, and also normal working
mutual relations between auditors and clients. Audit business is a part
of economy’s financial sector, therefore it is a common situation at which
its methodological components are crossed with other financial types of
activities and can bear generalizing character as audit business functions
under single market laws. Therefore, mentioned methodology can be partly
applicable for a number of related financial and economic specialties.
References
1 Дудаева Е.С. Качественная аудиторская проверка: миф или реальность?// Методический журнал «МСФО и МСА в кредитной организации ». – 2008. – URL: http://www.ippnou.ru/article.php?idarticle=004321
2 Пономарев С.В., Мищенко С.В., Белобрагин В.Я. и др. Управление качеством продукции. Введение всистемы менеджмента качества: Учебное пособие для вузов. – М.: Издательство «Рекламно- информационное агентство «Стандарты и качество », 2005.
3 Пименова А. Л. Виды и формы развития консалтинговых услуг: теория и практика // Проблемы современной экономики. – 2012. – № 3(43). – С. 409–411.
4 Утешева Д. Т. Внутренний аудит: проблемы и перспективы развития // Молодой ученый. – 2013. – №7. – С. 255-257.
5 ЗагоскинаЗ. Размышления об оценке качества деятельности службы внутреннего аудита субъектаквазисектора // Учет и аудит Казахстана. – 2014. – №2. – С.28-32.
6 Сатбай Р. Внутренний аудит и его значение для эффективного управления финансово- хозяйственной деятельностью предприятий малого бизнеса // Банки Казахстана. – 2014. – № 10. – С. 16-19.
2 Пономарев С.В., Мищенко С.В., Белобрагин В.Я. и др. Управление качеством продукции. Введение всистемы менеджмента качества: Учебное пособие для вузов. – М.: Издательство «Рекламно- информационное агентство «Стандарты и качество », 2005.
3 Пименова А. Л. Виды и формы развития консалтинговых услуг: теория и практика // Проблемы современной экономики. – 2012. – № 3(43). – С. 409–411.
4 Утешева Д. Т. Внутренний аудит: проблемы и перспективы развития // Молодой ученый. – 2013. – №7. – С. 255-257.
5 ЗагоскинаЗ. Размышления об оценке качества деятельности службы внутреннего аудита субъектаквазисектора // Учет и аудит Казахстана. – 2014. – №2. – С.28-32.
6 Сатбай Р. Внутренний аудит и его значение для эффективного управления финансово- хозяйственной деятельностью предприятий малого бизнеса // Банки Казахстана. – 2014. – № 10. – С. 16-19.
Downloads
How to Cite
Nurgaziyeva Makisheva, L. Z. L. A. (2016). Methodological – organizational aspects of the effective interaction between the auditor and the client during the audit. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 114(2). Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/1282
Issue
Section
Without section