Экспорттық бағдарламаларды пайдалану арқылы экспорт тиімділігіне басқару түсінігі мен экспорттық міндеттемелердің делдалдық әсері
DOI:
https://doi.org/10.26577/be.2024.150.i4.a1Аннотация
Бұл зерттеудің мақсаты – Йезд провинциясындағы плитка экспорттайтын компанияларда экспорттық білім мен стратегияны ескере отырып, экспорттық бағдарламаларды пайдалану арқылы экспорт тиімділігіне басқару ортасын түсіну және экспорттық міндеттемелердің делдалдық әсерін зерттеу. Зерттеу мақсаты бойынша қолданбалы, ал мәліметтерді жинау әдісіне сәйкес сипаттамалық-сауалнамалық болды. Зерттеудің статистикалық жиынтығы Йезд провинциясындағы плитка экспорттайтын компаниялардың экспорт бөліміндегі 325 қызметкерден тұрды, олар кездейсоқ іріктеу және Кокран формуласы арқылы таңдалды. Зерттеуде Шамсуддоха және Юнус Алидің стандартты экспорттық маркетинг сауалнамасы қолданылды. Мазмұн мен құрылымның жарамдылығын тексеру үшін мазмұндық валидтілік және құрылымдық валидтілік бағаланды, ал сенімділікті тексеру үшін Кронбах альфа коэффициенті мен біріктірілген сенімділік коэффициенті қолданылды. Құралдың жарамдылығы мен сенімділігі жоғары екені анықталды. Мәліметтер Amos бағдарламасы арқылы сипаттамалық (орташа, стандарттық ауытқу, кестелер, диаграммалар) және талдау (құрылымдық теңдеулер моделі) бөлімдерінде зерттелді. Нәтижелер көрсеткендей, экспорттық бағдарламаларды пайдалану экспорттық білімге (0,33) және экспорт тиімділігіне (0,55) әсер етеді. Экспорттық білім басқарудың экспорттық ортаны түсінуіне (0,48), экспорт міндеттемесіне (0,76) және экспорт стратегиясына (0,36) әсер етеді. Басқару ортаны түсіну экспорт стратегиясына (0,82) әсер етеді. Экспорт міндеттемесі экспорт стратегиясына (0,20) және экспорт тиімділігіне (0,63) әсер етеді. Сондай-ақ, экспорт стратегиясы экспорт тиімділігіне (0,52) әсер етеді.
Түйін сөздер: экспорттық бағдарламалар, экспорт тиімділігі, басқару түсінігі, экспорттық білім, экспорттық міндеттеме, экспорт стратегиясы.