Importance of brand in increasing competitiveness of Kazakhstani producers

Authors

  • A. B. Temirbekova A.B. Алматы менеджмент университет
        90 74

Keywords:

branding, promotion, steady brand, laws of brand, management by a brand

Abstract

The competitiveness of the domestic goods depends largely on adjusted system of promotion. An important role in the promotion of products in developed countries, branding technology Kazakhstan has almost no circulated branding. In the article discusses the importance of the brand to improve competitiveness of domestic producers, considered theoretical and practical aspects of branding. Give a definition the concepts of «branding», «management of branding
». Determined difference brand from the trademark.In Kazakhstan, are not so not so many companies that have implemented brand management, so the article defines the possibility of it’s introduction are justified the positive
effects are justified. Considered negative factors that hinder the development of brand management of Kazakhs enterprises. Suggests the ways improve the competitiveness of domestic producers in the area of sales
promotion, considered the laws creating the company’s brand.

References

1 Бренд-менеджмент. - [электронный ресурс]: http://xreferat.ru/53/3211-2-brend-menedzhment.html
2 Субхонбердиев Ш.Д. Зарубежный опыт и российская
практика продвижения торговых марок. - [электронный
ресурс]: http://www.dslib.net/economika-mira/zarubezhnyj-
3 Хамел Г., Прахалад К.К. Конкурируя за будущее.
– М.: Олимп-Бизнесс, 2002. – 288 c.
4 Портер М. Конкуренция / пер. с англ. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2002. – 496 с.
5 Послание Президента РК народу Казахстана от 17 января
2014 года «Казахстанский путь – 2050: Единая цель, единые
интересы, единое будущее ». - [электронный ресурс]:
http://akorda.kz/ru/page/page_215750_poslanie-prezidenta-respublikikazakhstan- n-nazarbaeva-narodu-kazakhstana-17-yanvarya-2014-g
6 Брылев А. Конкурентоспособность сельскохозяйственной
продукции. // АПК: экономика и управление. – 1998. – №10. – С. 58-65.
7 Жоламан Р.К. Индустриализация аграрного сектора и кластерный
подход в размещении «точек роста » в Казахстане. - Материалы
Международной научно- практической конференции
«Методология, теория и практика экономической науки », посвященной памяти видного ученого- экономиста, академика
НАН РК Аубакирова Я.А., состоявшейся 3 ноября 2011 года
в КазНУ им. аль-Фараби. – Алматы: Қазақ университеті,
2011. – С. 106-107.

Downloads

How to Cite

Temirbekova A.B., A. B. (2016). Importance of brand in increasing competitiveness of Kazakhstani producers. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 113(1). Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/1158