Қазақстан мен Ресейде қызмет көрсету саласында роботтарды пайдалануға көзқарас

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/be.2024-148-b2-01
        133 98

Аннотация

Бұл мақалада Қазақстан мен Ресейде қызмет көрсету саласында роботтарды пайдалану туралы тұтынушылардың қабылдауының салыстырмалы талдауы ұсынылған. Негізгі идея – осы көрші елдердегі адамдардың бизнестің дамуына әсер етуі мүмкін роботтандыруды түсіну және қабылдау деңгейін анықтау.

Зерттеушілер респонденттердің пікірлерін жинау үшін сауалнама әдісін қолданды. Зерттеуге екі елдегі 18 жастан асқан адамдар қатысты.

Статистикалық нәтижелер зерттелетін елдер үшін әр түрлі: Ресейде респонденттер роботтандыруға Қазақстанмен салыстырғанда оң көзқараспен қарайды, респонденттер бұл дамуға аз қызығушылық танытады, сәйкесінше 62% және 52% көрсетті (Сурет 12). Негізгі зерттеу сұрағы – роботтарды енгізу роботтық кәсіпорындарға, мысалы, банк кеңселеріне, қонақүйлер мен мейрамханаларға және т. б. адамдардың қызмет алуға келуіне теріс әсер ете ме? Қазақстандағы респонденттердің 43%-дан астамы роботтарды пайдаланудың этикалық аспектісіне наразылығын білдірді (Ресей-18%), ал қазақстандықтардың 42%-ы ресейлік респонденттердің 23% салыстырғанда автоматтандыру салдарынан жұмысынан айырылып қалудан қорқатынын хабарлаған.

Бұл зерттеу екі елдегі тұтынушылардың күтілетін бизнес өзгерістерін қалай қабылдайтынын және олардың осы өзгерістерге реакциясы қандай болуы мүмкін екенін түсінуге ықпал етеді. Респонденттердің шектеулі саны нәтижелер мен қорытындыларды жалпылауға мүмкіндік бермейді, жалпылау үшін әлдеқайда үлкен үлгілер пайдалы болуы мүмкін. Дегенмен, нәтижелер роботтарды тұтынушыларға қызмет көрсетуде қолдану туралы шешім қабылдау процесінде ескеру қажет маңызды ақпаратты береді, өйткені роботтандыру қаржылық инвестицияларды қажет етеді және клиенттердің олар ұсынатын қызметтердің сапасына қатынасы сұраныстың өзгеруімен және бизнестің қаржылық нәтижелерімен тікелей байланысты. Осы шешімдерге сүйене отырып, қонақ үй басшылары қонақүйде роботтарды қашан және қалай қолдану керектігін талдай алады.

Түйін сөздер. Роботтандыру, жасанды интеллект, тұтынушылардың көзқарасы, қызметтер.

 

 

Авторлардың биографисы

Е.П. Шустова, Алтай мемлекеттік университеті, Барнаул, Ресей

экономика ғылымдарының кандидаты, қауымдастырылған профессор, PhD, МВА, Алтай мемлекеттік университеті (Барнаул қ., Ресей, е-mail: shustova_yelena@mail.ru )

В. Благоев, Варна Менеджмент Университеті, София, Болгария

PhD, профессор, Варна менеджмент университеті (София, Болгария, е-mail: blagoev@vum.bg )

А.И. Жук, Алтай мемлекеттік университеті, Барнаул, Ресей

1-курс аспиранты, Алтай мемлекеттік университеті (Барнаул қ., Ресей, е-mail: zhuk-olen@mail.ru )

 

Жүктелулер

Как цитировать

Шустова E. ., Благоев V., & Жук A. . (2024). Қазақстан мен Ресейде қызмет көрсету саласында роботтарды пайдалануға көзқарас. ҚазҰУ хабаршысы. Экономика сериясы, 2(148), 5–18. https://doi.org/10.26577/be.2024-148-b2-01