Креативті экономика қазіргі заманның экономикалық мәселелерін шешудің кілті ретінде
DOI:
https://doi.org/10.26577/be.2024-148-b2-03Аннотация
Креативті индустрияны дамытудың өзектілігі ол жас және қарқынды дамып келе жатқан экономикалық сектор болып табылатын өзінің танымалдылығы артып келе жатқан қазақтың жасампаз экономикасын ілгерілетумен түсіндіріледі. Яғни, бұл шығармашылық процесінде жасалған және экономикалық мәні бар тауарлар мен қызметтер. Креативті экономика адамдардың пікір білдіру, қызығушылық және мотивация бостандығы негізінде жұмыс істейді.
Алайда, елеулі шығармашылық және интеллектуалдық әлеуеттің болуына қарамастан, адамның қабілеттерін қоғамдық-экономикалық формацияның толыққанды құрамдас бөлігі ретінде тану процесі бірқатар мәселелермен бетпе-бет келіп отыр, оларды шешу үшін жаңа ғылыми және идеологиялық көзқарастарды әзірлеу қажет, қазіргі заманғы шындыққа сәйкес қана емес, сонымен қатар болашақта дами алатын.
Мақалада креативті экономиканың теориялық мәселелері қамтылып, оның негізгі ұғымдары мен жаһандық мазмұны қарастырылады. Креативті экономиканы қалыптастырудың мәдени алғышарттары көрсетіліп, оны өлшеу мәселелері зерттеліп, Астана, Алматы, Шымкент сияқты қалалардың креативті көрсеткіштері анықталды. Креативті индустрияның әлемдік нарықтарындағы Қазақстанның орны көрсетіліп, Қазақстанның мәдени мұра секторының, креативті индустрияның және қызмет көрсету нарығының әлеуеті қарастырылды. Қазақстандағы креативті экономиканың өсуінің перспективалық нүктелері көрсетілген. Ірі қалалардың ғана емес, сонымен қатар шағын қалалар мен ауылдық елді мекендердің, сондай-ақ ғылым, білім, мәдениет, туризм, бизнес және халықтың креативті бірегейлігін дамыту нұсқалары ұсынылды. Креативті салаларды қолдау тетіктері көрсетілген.
Креативті экономиканы зерттеудің мақсаты ол тартымды инвестициялық климат құру, әлеуметтік дамудың өсуіне ықпал ету, білім, ғылым, туризм саласын жаңғырту және қазіргі қоғамның басқа да экономикалық мәселелерін шешу жолдарын қарастыру болып табылыды.
Экономиканың бұл түрінің негізі тарихи әдіс, жүйелеу әдісі, құжаттарды талдау әдісі, шетелдік тәжірибені талдау, синтездеу әдісі, ақпаратты логикалық жалпылау әдісі сияқты әдістерді пайдалана отырып мәселелерді шешу мүмкіндігі болып табылады, бұл бәсекеге қабілеттіліктің жоғары деңгейіне қол жеткізуге (экономикалық және әлеуметтік) әсерлерді алуға мүмкіндік береді.
Креативті экономика мәселелерін зерттеу нәтижесінде қазіргі заманғы өмір салтын қалыптастырудың және халықтың гүлденуінің ең маңызды факторына айналатын жаңа экономиканың одан әрі табысты дамуы үшін қорытындылар мен ұсыныстар жасалды.
Түйін сөздер: креативті экономика, инновациялық қызметтер, инвестициялық ахуал, стартап индустрия, креативті өнім.