Қазақстанның ауыл шаруашылығы нарығының ағымдағы стратегиялық жағдайын талдау
DOI:
https://doi.org/10.26577/be.2021.v136.i2.06Аннотация
Ауылшаруашылық нарығының көрсеткіштері Қазақстан Республикасының азық-түлік қауіпсіздігін сақтауға айтарлықтай әсер етеді. Сондықтан, бұл ғылыми жұмыстың мақсаты – Қазақстанның аграрлық нарығының қазіргі стратегиялық жағдайын сипаттау. Зерттеудің маңызы зор, өйткені оның нәтижелері болашақ зерттеушілерге Қазақстан Республикасының аграрлық секторын дамыту бойынша саясат пен ұсыныстарды анықтауға көмектеседі. Зерттеу әдістемесі гносеология философиясына негізделген, өйткені бұл мақалада Қазақстан Республикасындағы аграрлық сектордың қазіргі стратегиялық ұстанымы факт ретінде қарастырылуы керек пе деген сұрақ туындайды. Сонымен қатар, Қазақстан Республикасының аграрлық секторындағы экономикалық тенденциялар мен байланыстардың болуы әр түрлі ғылыми әдістерді қолдану арқылы бағаланатын еді. Зерттеу нәтижелері көрсеткендей, Қазақстанның ауылшаруашылық секторындағы жалпы өнім деңгейі 2019 жылы 5151163 миллион теңгеге тең. Сонымен қатар, Қазақстанның ауылшаруашылық нарығы үшін табыстың келесі негізгі факторлары табылды: бағалар, инновация, тұтынушыларға сенім тудыру. Ішкі нарықты талдау келесі нәтижелерді көрсетті: жаңа қатысушы қаупі орташа, жеткізушінің қуаты төмен, сатып алушылардың күші орташа, алмастыру қаупі жоғары және бәсекелестік жоғары болды. Қызметкерлер мен акционерлер Қазақстанның аграрлық секторындағы ең қуатты мүдделі тараптар болғанын атап өткен жөн. Түйін сөздер: аграрлық нарық, Қазақстан, инновация, тиімділік, стратегиялық талдау.