Факторлық талдау негізінде тұтынушылық мінез-құлықтың басымдықтары
DOI:
https://doi.org/10.26577/be.2022.v139.i1.02Аннотация
Мақалада авторлар тұтынушылық мінез-құлықты зерттеудің өзектілігін негіздейді.
Зерттеудің мақсаты-тұтынушылардың мінез-құлқына әсер ететін және сатып алу туралы шешім
қабылдауда басымдыққа ие негізгі факторларды анықтау үшін аналитикалық құралдарды қолдану мүмкіндігін анықтау. Бұл мәселені зерттеу үшін «қарлы кома» әдісімен селективті
зерттеу негізінде 408 респондент арасында бастапқы зерттеудің сауалнама әдісі таңдалды.
Деректерді талдау үшін факторлық бағалау әдісі қолданылды. Барлық деректер IBM SPSS 22
бағдарламалық жасақтамасында талданады. Авторлар статистикалық талдау нәтижелерін ұсына
отырып, осы зерттеудің әдіснамасын және факторлық талдауды егжей-тегжейлі сипаттайды.
Факторлық талдау әдісі автомобиль аккумуляторларын сатып алу кезінде тұтынушылардың мінез-
құлқына әсер ететін бес негізгі факторды анықтады: «батареялардың негізгі сипаттамалары»,
«маркетингтік коммуникациялар», «ақпарат көздер», «мотивация» және «әлеуметтік факторлар».
Сауалнама барысында алынған мәліметтер аккумуляторлар нарығындағы тұтынушылардың мінез-
құлқы сапа, баға, қызмет мерзімі, жылжыту және тұтынушылық тәжірибе сияқты факторлардың
ішіндегі әртүрлі айнымалылардың жиынтығымен анықталады деген қорытындыға келді. Алынған
нәтижелер тұтынушылық мінез-құлықтың анықталған факторларының толықтығы және аталған
мәселені зерттеу тұрғысынан одан әрі зерттеу қажеттілігі туралы қорытынды жасауға мүмкіндік
берді.
Түйін сөздер: тұтынушылық мінез-құлық, факторлық талдау, сатып алу туралы шешім
қабылдау, автомобиль аккумуляторлары.