A modern approach to create a brand for higher education

Authors

  • T. S. Sokira Казахский национальный технический университет им.К.И.Сатпаева
  • D. O. Satybaldieva Казахский национальный технический университет им.К.И.Сатпаева
        41 54

Keywords:

brand, branding, quality of education, quality management system,

Abstract

The article discusses the relationship between quality management and branding at the University. The brand of the University is on the one hand, one factor that unites the main indicators of the quality of the University, on the other hand is a powerful tool for promoting the University and its services on the market. Therefore, it is proposed to create a «brand» wheel for each group of users. On the basis of the value of the brand has been developed and proposed criteria for introduction of quality management system model of education in the University, focused on the international ranking. Such an approach at a glance authors will have the desired impact on the changing attitudes of consumers, by bringing to them the relevant information. Strengthen the impact of use of complex marketing communications.

References

1 Волкова И.Е. Качество высшего образования в информационном обществе // Открытое образование, 2009. –№2. – С.18 – 22.

2 Кадакин В. Внутривузовские системы управления качеством // Стандарты и качество. – Электрон. журн. –2010. http://www.ria-tk.ru.

3 Колесников А. А., Козин И. Ф., Кожевников С. А. и др. Всеобщий менеджмент качества: Учеб. пособие. / Под общей ред. С. А. Степанова. – СПб.: Изд-во СПб ГЭТУ «ЛЭТИ», 2001. – 200 с.

4 Степанов С. А., Соболев В. С., Азарьева В.В. Методология построения системы менеджмента качества вуза на основе процессно-ориентированного подхода. // Материалы науч. конф. «Качество и ИПИ-технологии» под ред. д. т. н.,проф. В. Н. Азарова. – М.: Фонд «Качество», 2002. – С. 59 – 61.

5 Азарьева В. В. Менеджмент процессов на основе стандартов серии ГОСТ РИСО 9000-2001 при организациинаучно-исследовательской деятельности в вузе // Качество. Инновации. Образование: Материалы первой научн. конф. /Под ред. д.э.н., проф. Ю.В. Шленова, д.т.н., проф. В.Н. Азарова. – М.: Европейский центр по качеству, 2003. – С. 59 – 61.

Downloads

How to Cite

Sokira, T. S., & Satybaldieva, D. O. (2015). A modern approach to create a brand for higher education. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 102(2), 74–79. Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/68