The need to segment the market for medical services
Keywords:
health care, marketing, segmentation, medical organizations, medical services, market,Abstract
Valuable marketing tool, used to improve the performance of health care organizations that are market segmentation. It will help you determine which health services should be available, how much, what groups of patients in need, what are the advantages and disadvantages of the organization in relation to its competitors. The proposed approach is basic health allows segmentation within the designated areas to conduct further research to study the demand for certain types of health services in each of the segments, the size, growth and attractive segment of the market's health by objective criteria, using traditional health statistics, intelligently correlating the economic characteristics of a marketing relationship doctor and patient.References
1 Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг: учебник для вузов/ Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. – 3-е изд. – СПб.: Питер 2007. – 736 с.
2 Милованова Н.В. Сегментирование рынка медицинских услуг как важнейший инструмент маркетинга, используемый в целях повышения эффективности функционирования медицинских организаций // Российское предпринимательство. – 2008. – № 6 Вып. 2 (113). – С. 127-131.
3 Гордин В.Э., Сущинская М.Д. Менеджмент в сфере услуг: учебник для вузов/ Гордин В.Э., Сущинская М.Д. – СПб.: Издательский дом «Бизнес-пресса», 2007. – 271 с .
4 Васнецова О.А. Маркетинговые исследования в здравоохранении: учебно-методическое пособие/под ред. О.А. Васнецовой. – М.: Товарищество научных изданий КМК, 2008. – 209 с.
5 Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласын дамытудың 2011-2015 жылдарға арналған «Саламатты Қазақстан» мемлекеттiк бағдарламасы // ҚР Президентінің Жарлығы 29 қараша 2010 жыл, №1113.
2 Милованова Н.В. Сегментирование рынка медицинских услуг как важнейший инструмент маркетинга, используемый в целях повышения эффективности функционирования медицинских организаций // Российское предпринимательство. – 2008. – № 6 Вып. 2 (113). – С. 127-131.
3 Гордин В.Э., Сущинская М.Д. Менеджмент в сфере услуг: учебник для вузов/ Гордин В.Э., Сущинская М.Д. – СПб.: Издательский дом «Бизнес-пресса», 2007. – 271 с .
4 Васнецова О.А. Маркетинговые исследования в здравоохранении: учебно-методическое пособие/под ред. О.А. Васнецовой. – М.: Товарищество научных изданий КМК, 2008. – 209 с.
5 Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласын дамытудың 2011-2015 жылдарға арналған «Саламатты Қазақстан» мемлекеттiк бағдарламасы // ҚР Президентінің Жарлығы 29 қараша 2010 жыл, №1113.
Downloads
How to Cite
Tursumbaeva, M. Z., Zhaksugulova, G. K., & Malaeva, R. A. (2015). The need to segment the market for medical services. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 96(2), 28–33. Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/318
Issue
Section
ECONOMICS