The concept of image of a higher educational institution as employer
Keywords:
competitiveness of the university, the organization’s im age as an employer, internal and external image of the university as an employer, personnel management, marketing personnel.Abstract
In article the approach to construction of mutual relations of a higher educational institution with the faculty on the basis of the concept of image of a higher educational institution as employer is stated, theoretical bases of this concept are considered, the conceptual device and a scope is defined. Also the technology of studying of image of a higher educational institution as employer.References
1 Баева О.Н., Хлебович Д.И. Привлекательная компания и работа глазами выпускников экономического вуза // Мотивация и оплата труда. – 2012. - № 4
2 Бэрроу С., Мосли Р. Бренд работодателя. Лучшее из бренд-менеджмента – в работу с кадрами / пер. с англ. Орешниковой А.М. – М.: ООО «Группа ИДТ», 2007
3 Гневко В.А. Высшая школа и инновационная экономика: проблемы интеграции // Научный журнал «Экономика и управление». – 2011. – №6.
4 Reputation management. – Oxford: Elsevier Ltd, 2005.
5 Mosley R. Customer experience, organizational culture and the employer brand // Brand Management. – Volume 15. – No
2. – November 2007.
6 Мыслина Ю. Имидж работодателя на рынке труда: предпочтения потенциальных работников // Персонал-Микс. – 2012. – №5.
7 Найт Дж. Последствия международной торговли образовательными услугами // Экономика образования. – 2006. –
№5.
8 Кибанов А.Я., Дуракова И.Б. Управление персоналом организации: стратегия, маркетинг, интернационализация. –
М.: Инфра М, 2007.
2 Бэрроу С., Мосли Р. Бренд работодателя. Лучшее из бренд-менеджмента – в работу с кадрами / пер. с англ. Орешниковой А.М. – М.: ООО «Группа ИДТ», 2007
3 Гневко В.А. Высшая школа и инновационная экономика: проблемы интеграции // Научный журнал «Экономика и управление». – 2011. – №6.
4 Reputation management. – Oxford: Elsevier Ltd, 2005.
5 Mosley R. Customer experience, organizational culture and the employer brand // Brand Management. – Volume 15. – No
2. – November 2007.
6 Мыслина Ю. Имидж работодателя на рынке труда: предпочтения потенциальных работников // Персонал-Микс. – 2012. – №5.
7 Найт Дж. Последствия международной торговли образовательными услугами // Экономика образования. – 2006. –
№5.
8 Кибанов А.Я., Дуракова И.Б. Управление персоналом организации: стратегия, маркетинг, интернационализация. –
М.: Инфра М, 2007.
Downloads
How to Cite
Akhmetova, Z., Askerov, A., & Khussainova, A. (2016). The concept of image of a higher educational institution as employer. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 108(2/1). Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/966
Issue
Section
Without section