The concept of image of a higher educational institution as employer

Authors

  • Z.B. Akhmetova Казахский национальный университет им. аль-Фараби
  • A.A. Askerov Казахский национальный университет им. аль-Фараби
  • A.A. Khussainova Казахский национальный университет им. аль-Фараби

Keywords:

competitiveness of the university, the organization’s im­ age as an employer, internal and external image of the university as an employer, personnel management, marketing personnel.

Abstract

In article the approach to construction of mutual relations of a higher educational institution with the faculty on the basis of the concept of image of a higher educational institution as employer is stated, theoretical bases of this concept are considered, the conceptual device and a scope is defined. Also the technology of studying of image of a higher educational institution as employer.

References

1 Баева О.Н., Хлебович Д.И. Привлекательная компания и работа глазами выпускников экономического вуза // Мотивация и оплата труда. – 2012. - № 4
2 Бэрроу С., Мосли Р. Бренд работодателя. Лучшее из бренд-менеджмента – в работу с кадрами / пер. с англ. Орешниковой А.М. – М.: ООО «Группа ИДТ», 2007
3 Гневко В.А. Высшая школа и инновационная экономика: проблемы интеграции // Научный журнал «Экономика и управление». – 2011. – №6.
4 Reputation management. – Oxford: Elsevier Ltd, 2005.
5 Mosley R. Customer experience, organizational culture and the employer brand // Brand Management. – Volume 15. – No
2. – November 2007.
6 Мыслина Ю. Имидж работодателя на рынке труда: предпочтения потенциальных работников // Персонал-Микс. – 2012. – №5.
7 Найт Дж. Последствия международной торговли образовательными услугами // Экономика образования. – 2006. –
№5.
8 Кибанов А.Я., Дуракова И.Б. Управление персоналом организации: стратегия, маркетинг, интернационализация. –
М.: Инфра М, 2007.

Downloads