Financial disciplines teaching methods development by creating a problem situation
Keywords:
problem teaching, problem situation, educational process activization, problems of securities market, securities market.Abstract
The necessity of transition from traditional teaching technology to new concept and human resources development technology – problem teach-ing – is substantiated. The principle of searching educational-cognitive student’s activity, i.e. principle of discovery of science conclusions, activ-ity ways, inventions of new subjects and ways of knowledge application to practice. Using of problem teaching technology in financial disciplines teaching is shown on the example of “Securities market” discipline.References
1 Назарбаев Н.А. Социальная модернизация Казахстана: Двадцать шагов к Обществу Всеобщего Труда. 10 июля 2012 г. 2 Кривонос Г.А. Теоретические основы проблемного обучения. Проблемное учение. Проблемная Ситуация. – М.,
2011.
3 Махмутов М.И. Организация проблемного обучения. – М., 1977.
4 Скаткин М.Н. Проблемы современной дидактики. – М., 1980.
5 Казбекова Ж.Б. УМК по дисциплине «Рынок ценных бумаг», КазНУ им. аль-Фараби, 2010 г.
6 Казбекова Ж.Б. Управление финансовыми потоками экономики Казахстана в условиях глобализации. – Алматы: Изд. «Қазақ университетi», 2009.
2011.
3 Махмутов М.И. Организация проблемного обучения. – М., 1977.
4 Скаткин М.Н. Проблемы современной дидактики. – М., 1980.
5 Казбекова Ж.Б. УМК по дисциплине «Рынок ценных бумаг», КазНУ им. аль-Фараби, 2010 г.
6 Казбекова Ж.Б. Управление финансовыми потоками экономики Казахстана в условиях глобализации. – Алматы: Изд. «Қазақ университетi», 2009.
Downloads
How to Cite
Казбекова, Ж. (2016). Financial disciplines teaching methods development by creating a problem situation. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 108(2). Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/946
Issue
Section
Without section