On the question of the implementation of innovative projects and construction of new plants: marketing approach
Keywords:
demand, supply, industrial market, product positioning, the break-even volumeAbstract
Kazakhstan, which is a variety of ore deposits of various metals, coal and oil, there is ample opportunity to build new factories for their process ing and production of finished products. In a market economy, capacity of the new plant must be determined on the basis of the volume of demand from the domestic and overseas markets. It is known that the construction of the new plant were guided by the presence of silicon metal demand for it, but the real study of foreign markets and demand from their side was carried out. Lack of marketing support of a feasibility study of the project and new construction, as well as other shortcomings of the objective and the subjective nature of the an nouncement of the project from the beginning to the end of its implemen tation has led to the brink of bankruptcy factory. The technique of market ing support, including SWOT- and STEP-analyzes, feasibility studies of the projects in the space of a marketing system under construction enterprise.References
1 Березин И.С. Маркетинг и исследование рынков. – М.: Русская Деловая Литература, 1996. – С. 108-123.
2 Джуха В.М. Экономика отраслевых рынков: учебное пособие. – Ростов на Дону: Изд-во «Феникс», 2010. – С. 7-36.
3 Сатыбалды С.С. Промышленный маркетинг: учебное пособие для вузов. 2-ое переработанное и обновленное изда
ние. – Алматы: Изд-во «БIЛIМ», 2013. – С. 194-220.
4 Сатыбалды С.С. Механизм управления инновациями и инновационной деятельностью хозяйственных систем: инновационный маркетинг, взаимодействие, эффективность // Конкурентоспособность экономики Казахстана: ускоренная мо дернизация национальной экономики и развитие корпоративных структур. Ч. 2: Материалы международной научно-практи ческой конференции, посвященной 75-летию КазНУ им. аль-Фараби / под ред. К.Е. Кубаева. – Алматы: Қазақ университетi, 2008. – С. 99 – 103.
5 Кленси, Кевин Дж. Моделирование рынка: как прогнозировать успех нового продукта / пер. с англ. А.В. Болдышевой. – М.: Вершина, 2007. – С. 42 –53.
2 Джуха В.М. Экономика отраслевых рынков: учебное пособие. – Ростов на Дону: Изд-во «Феникс», 2010. – С. 7-36.
3 Сатыбалды С.С. Промышленный маркетинг: учебное пособие для вузов. 2-ое переработанное и обновленное изда
ние. – Алматы: Изд-во «БIЛIМ», 2013. – С. 194-220.
4 Сатыбалды С.С. Механизм управления инновациями и инновационной деятельностью хозяйственных систем: инновационный маркетинг, взаимодействие, эффективность // Конкурентоспособность экономики Казахстана: ускоренная мо дернизация национальной экономики и развитие корпоративных структур. Ч. 2: Материалы международной научно-практи ческой конференции, посвященной 75-летию КазНУ им. аль-Фараби / под ред. К.Е. Кубаева. – Алматы: Қазақ университетi, 2008. – С. 99 – 103.
5 Кленси, Кевин Дж. Моделирование рынка: как прогнозировать успех нового продукта / пер. с англ. А.В. Болдышевой. – М.: Вершина, 2007. – С. 42 –53.
Downloads
How to Cite
Satybaldy, S. S., & Sakibaeva, K. S. (2016). On the question of the implementation of innovative projects and construction of new plants: marketing approach. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 107(1). Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/903
Issue
Section
Without section