МАКРОМАРКЕТИНГ КАК ИНСТРУМЕНТ ГОСУДАРСТВЕННОГО РЕГУЛИРОВАНИЯ В ПРОМЫШЛЕННОЙ СФЕРЕ.

Authors

  • Б. Б. Бекмурзаев Казахский национальный университет имени аль-Фараби
        55 47

Keywords:

МАКРОМАРКЕТИНГ, ГОСУДАРСТВЕННОЕ РЕГУЛИРОВАНИЯ,

Abstract

Макромаркетингтiң кешенi – ұлттық экономика дамуының тиiмдi аспаптарының бiрi. Қазақстандық үкiмет кейбiр макромаркетингтiң бiр бөлiктерiн қолданады, бiрақ біздің елде бiртұтас макромаркетинг жиынтығының тиiмдi қолдануы туралы айту әлi ерте. *** Complex of macromarketing is one of the most efficient instruments of developing national economics. Kazakh government uses some parts of macromarketing, but it is too early to speak about efficient use of whole macromarketing complex in our country.

References

1. Rodrik D. Industrial Policy for the Twenty-First Century / D. Rodrik. – Harvard University, 2004.
2. Сачук Т.В. Территориальный маркетинг / Т.В. Сачук. – СПб. : Питер, 2009. – 184 с.1.
3. Панкрухин А.П. Муниципальное управление: маркетинг территорий /А.П. Панкрухин. – М. : Логос, 2002.– С. 5.
4. Другов А.А. Государственный маркетинг как важный фактор совершенствования механиз- ма управления
социально-экономическими процессами в обществе / А.А. Другов, А.Р. Сафин, С.В. Сендецкая // Маркетинг в
России и за рубежом. – 2005. – № 4.ҚазҰУ хабаршысы. Экономика сериясы, №4 (86). 2011 101

Downloads

How to Cite

Бекмурзаев, Б. Б. (2015). МАКРОМАРКЕТИНГ КАК ИНСТРУМЕНТ ГОСУДАРСТВЕННОГО РЕГУЛИРОВАНИЯ В ПРОМЫШЛЕННОЙ СФЕРЕ. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 86(4), 98–101. Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/843