Мarketing of fashion industry in Kazakhstan

Authors

  • Z. M. Мussakhanova Университет Нархоз,
        123 71

Keywords:

marketing, fashion industry, brand, light industry, design.

Abstract

The point of this article is to make a research in fashion marketing, to
set a marketing strategy, to highlight problems and ways to solve them. The
article is dedicated to fashion brands marketing development and condition
of Kazakhstan light industry. It is also designated main causes of the crisis:
seamless flow of imported goods, high inflation, non developed tax system,
the destruction of an established system of centralized procurement and distribution
of raw materials, sales of finished products. Prior to 2009, exports
exceeded imports in Kazakh fashion industry. This is due to a decrease in
demand for these products due to the global economic crisis. Also it shows
specific points of fashion brands and discovers the meaning of fashion marketing.
Author tells about evolution of designer trademark on fashion market
and the situation on Kazakhstan market, statistic data of light industry
development of some countries to compare. Beside this, it is proved that of
the discussed problem, novelty of the topic of applying marketing in fashion
brands activity. Solution of those problems in marketing development will
support fashion industry of Kazakhstan to gain world level.

References

1 Балашов А.А. Маркетинг модных товаров (на примере одежды): автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. экон. наук (08.00.05) / Балашов Александр Анатольевич; Рос. Экон. Акад. им.Г.В. Плеханова. – М., 2004. – 24 с.
2 Поведение потребителей: Учеб. пособие /Под ред. проф. Г.А. Васильева. – 2-e изд., перераб. и доп. – М.: Вузовский учебник: ИНФРА-М, 2010. – 410 с.
3 Семеркова Л.Н., Латынова С.В. Особенности предпринимательской деятельности в индустрии модной одежды // Российское предпринимательство. – 2007. – Вып. 2. – № 10. (100). – С. 174-178.
4 Аброзе Е.А. Индустрия моды в условиях глобализации культуры: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. культурологии (24.00.01) / Аброзе Евгений Артурович; С.-П. гос. унив. культ. и иск. – С.-П., 2006. – 24 с.
5 Тони Хайнс, Маргарет Брюс. Маркетинг в индустрии моды. // Комплексное исследование для специалистов отрасли (Fashion Marketing: Contemporary Issues). – М.: Гревцов Букс, 2011. – 416 с.
6 Билл Вебб. Розничный маркетинг брендов в индустрии моды // Маркетинг в индустрии моды. Комплексное исследование для специалистов отрасли (Fashion Marketing: Contemporary Issues). – М.: Гревцов Букс, 2011. – С. 211-231.
7 Фоминичева А.А. Маркетинг в индутрии моды: возможности и тенденции его развития // Практический маркетинг. – М.: ООО «Агентство BCI Marketing», 2012. – №8 (186). – С. 17-22
8 Епанчинцева С.Э. Легкая промышленность Казахстана: проблема импортозамещения // Вестник КазНУ. Серия экономическая. – 2014. – №1 (101). – С.146-152.
9 Официальный сайтМажилиса Парламента Республики Казахстан. Электронный ресурс: http://www.parlam.kz/ru/ mazhilis/person/1209. Дата обращения 29.09.2015.
10 Худова Л. Н. О текущей ситуации в легкой промышленности в Республике Казахстан // Международная научно- практическая конференция: Инновационные технологии производства товаров, повышение качества и безопасности продукции легкой промышленности. – Алматы, 2012. – С. 59-61.

Downloads

How to Cite

Мussakhanova Z. M. (2016). Мarketing of fashion industry in Kazakhstan. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 114(2). Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/1263