Methodological aspects of formation of competitive strategy of management of business cost in holding structures

Authors

  • A. M. Baydildina

Keywords:

holding structure, competitive strategy, business cost, management of cost, financial coefficient

Abstract

In article it is considered problems of effective realization of competitive strategy of holding, by means of application of functional strategy: financial and investment within which maximizing cost of the holding company is carried out. Development of strategy of management of cost of business of holding structure, has to consider that the cost of holding is formed as a result of use of all assets and financial resources including those assets which aren't reflected in the consolidated accounting reports of holding.

References

1 Горбунов А.Р. Управление финансовыми потоками. Проект «сборка холдинга». - М.: Глобус, 2003.
2 Иванов ИВ., Баранов В.В. Оценка бизнеса: Методы и модели оценки стоимости предприятий традиционных и нау-коемких отраслей: учеб. пособие. - М.: Альпина Бизнес Букс, 2007.
3 Мейер, Маршал В. Оценка эффективности бизнеса: пер. с англ. - М.: ООО «Вершина», 2004.
4 Скотт М. Факторы стоимости: руководство для менеджеров по выявлению рычагов создания стоимости: пер. с англ. - М.: ЗАО «Олимп - Бизнес», 2000.
5 Эванс Фрэнк Ч., Бишоп Дэвид М. Оценка компаний при слияниях и поглощениях: Создание стоимости в частных компаниях / пер. с англ. - М.: Альпина Паблишер, 2004.
6 А.В. Зайцев, «Имущественные отношения в Российской Федерации». - № 2. - февраль 2009 г.

Downloads