Government regulaition in education

Authors

  • M. Tulegenova Казахский национальный университет им. аль-Фараби
  • Z. Valikhanova Казахский национальный университет им. аль-Фараби

Keywords:

government regulation, education in the context of sustainable human development, training, interdisciplinary competences, lack of highly qualified teachers,

Abstract

The world economy after a short period of some stabilization is experiencing a new phase of the protracted cyclical economic crisis, the depth of which is expected to be accompanied by a global structural changes. The competition of countries in these circumstances sets stricter requirements to the economic behavior of market participants at all levels, mega-, macro- and microeconomics. The complexity of problems increases and their solution requires multilateral knowledge and competencies of managers and employees. A special role in these circumstances is given to economic education as the economy is the basis of society. Since the liberalization of the higher education system has exhausted its possibilities, the role of the government in regulation of its key areas is growing

References

1 Назарбаев Н.А. Послание народу Казахстана «Нулы-жол» – путь в будущее. Астана, 11 ноября 2014.

2 Высшее и послевузовское образование //Сайт министерства образования и науки. http:www.edu.gov.kz. январь 2013 г.

3 Международная программа «Образование для всех» //Образование и наука, 5 февраля 2010 г.

4 Восемь фактов о Казахстане. Всемирный доклад ЮНЕСКО по мониторингу образования для всех, 2010 год // begingroup. com/ru/top/biblio/1335

5 Резолюция международной конференции «Новая парадигма устойчивого человеческого развития. G-global – формат глобального диалога». Алматы, 5-7 ноября 2014 года.

Downloads