ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ АЗАМАТТАРЫНЫҢ ТУРИСТІК ҚАЛАУЛАРЫ: ЕРЕКШЕЛІГІ ЖӘНЕ СИПАТЫ

Authors

  • А Ш Аликулова КазНУ им. аль-Фараби

Abstract

In given article the materials, concerning developments of tourist business of Republic Kazakhstan, and also development of internal tourist business in our country are considered. Statistics about preferences of tourists of our country that is where exactly the domestic tourist prefers to go to have a rest are given. Comparison between domestic and foreign vacation spot is resulted.

References

1. Қазақстан туризмі 2005-2009 жыл аралығы. Статистикалық жинақ.

2. Мотышина М.С., Большаков А.С., Михайлов В.И. Менеджмент в социально-культурном сервисе и туризме.- Ростов–на –Дону, 2008.-445с.

3. Саак А.Э., Пшеничных Ю.А. Менеджмент в социально-культурном сервисе и туризме.- СПб.: Питер, 2008.-512с.

4. Янкевич В.С., Безруков Н.Л. Маркетинг в гостиничной индустрии и туризме. - М.: Финансы и статистика, 2005. – 416с.

5. Чудновский А. Д. Менеджмент туризма. Учебник для вузов. – М.: Финансы, 2002. – 100с.

6. www.aef.kz

7. www.karlovvary.ru

8. www.schosspark.cz

9. www.sariagash.kz

10. www.kazakh.ru

Downloads