Important directions of increase to the competitiveness of enterprises.

Authors

  • S. Kupeshova Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
  • A. Zhumabekova Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

Keywords:

competitiveness, the organization competitiveness, product, market, economic sector.

Abstract

In times of globalization, the main task in all countries is to formulate and maintain the competitiveness of the private economic entities and the national economy. Given the variety of market kriteriy6 explores new ways to improve the domestic economic opportunities and increase productiv­ ity. Every day a growing demand for new products and new production. Competitiveness – is not only the value of the parameter and the quality of manufactured goods, as well as innovation management and invest­ ment activities.

References

1 Қазақстанның әлемдегі бәсекеге барынша қабілетті 50 елдің қатарына кіру стратегиясы – Қазақстан Республикасы- ның Президентінің Қазақстан халқына жолдауы // Егемен Қазақстан, 2006, 2 наурыз.
2 Жилқайдарова Г.Б. «Кәсіпорынның нәтижелі жетістігі – бәсеке қабілеттілігі» // ҚазЭУ хабаршысы – 2013. – №5.
– 117-121 б.
3 Көпешева А. «Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін арттыруға стратегиялық жоспарлаудың маңыздылығы» // ҚазЭУ ха- баршысы – 2012. – №5. – 131-138 б.
4 Габдулина А.С. Қазақстан экономикасының бәсекеге қабілеттілігін жоғарылату // Евразийское сообщество – 2010.
– №1. – С. 48-53.
5 www.pm.kz.
6 Дауренбекова А Н. Қазақстан өнеркәсібінің индустриялық деңгейін көтерудiң экономикалық механизмі: моногра- фия. – Алматы: Экономика, 2005.

Downloads