Problems of development and current state of marketing in the tourism industry of the Republic of Kazakhstan.

Authors

  • А. Т. Жандосова Казахский Национальный Университет им. аль-Фараби
        54 214

Keywords:

Проблемы развития, состояние маркетинга.

Abstract

Article marketing has been considered the activities of state and local authorities in the sphere of tourism of the Republic of Kazakhstan and problems of development in the present stage, as well as the main types of services offered by domestic tour operators.

References

1. 1. Закон Республики Казахстан "О туризме" от 3 июля 1992 года N 1508 - ХII.
2. 2. Указ Президента Республики Казахстан "О реализации Ташкентской декларации глав тюрко - язычных государств, проекта ЮНЕСКО и Всемирной Туристской Организации по развитию инфраструктуры туризма на Великом Шелковом пути в Республике Казахстан" от 30 апреля 1997года N 3476.
3. 3. Указ Президента Республики Казахстан "О Государственной программе Республики Казахстан "Возрождение исторических
центров Шелкового пути, сохранение и преемственное развитие культурного наследия тюрко-язычных государств, создание инфраструктуры туризма" от 27 февраля 1998 года N 3859.
4. 4. Кириллов А.Т., Волкова Л.А. Маркетинг в туризме. С - Пб .: Изд-во С.-Петербургского университета, 1996.
5. 5. Котлер Ф. Основы маркетинга. Новосибирск: Наука, 1992.

Downloads

How to Cite

Жандосова, А. Т. (2015). Problems of development and current state of marketing in the tourism industry of the Republic of Kazakhstan. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 90(2), 128–130. Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/638