Innovational activity management on a base of open innovation

Authors

  • N. P. Tagaibekova Казахский национальный университет имени аль-Фараби
        40 47

Keywords:

innovational activity, innovational management, open innovation, consumer’s innovation, total innovation, human capital, spin-offs, venture systems, intellectual property, insourcing, outsourcing, research trends, business-models, business-purposes,

Abstract

Innovative development of economy is considered today by many countries as one of the main ways of economic growth, ensuring competitiveness. The most discussed questions of innovations in the Republic of Kazakhstan are: institutes, finance, regulation, shots, technologies, intellectual property rights. Such rather new aspect of research as open innovations, can become the integral element in the mechanism of realization of Strategy of industrial and innovative development of Kazakhstan. In spite of the fact that studying of questions of innovative development was widely adopted at us in the country, the problem of open innovations is the new direction which has appeared recently in foreign literature. In this article the essence of new approach in management of innovative activity, namely application of model of open innovations for maximizing profit of the company reveals. Also comparison of the principles of traditional innovative management with the principles of management on the basis of open innovations is given that in turn leads to an explanation of trends of management on the basis of model of open innovations.

References

1. Хилл С. Радикальный маркетинг: От Гарварда до Харлея – уроки десяти компаний, которые нарушали правила и создавали сенсации / С. Хилл, Г. Риф- кин; пер. с англ. Н. Скворцовой: – М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. – 413 с.

2. Чесбро Г. Открытые инновации. Создание прибыльных технологий: пер. с англ. / Г. Чесбро. – М.: Поколение, 2007. –336 с.

3. Чесбро Г. Открытые бизнес-модели. ЕР-менеджмент: пер. с англ: / Г. Чесбро. – М.: Поколение, 2007. – 352 с.

4. Алешина И.В. – Открытые инновации: кросс-культурные факторы в условиях глобализации / И.В. Алешина // Инновации. – 2010. — №7. – С. 30-35.

5. Алексеева М. В. Формирование региональной открытой инновационной платформы: – Санкт-Петербург и Юго-Восточная Финляндия / М.В.Алексеева, К.И. Ладыгин // Инновации. – 2010. – №7. – С. 78-80.

6. Ванхавербеке В. Формирование и развитие теории открытых инноваций / В. Ванхавербеке // Инновации. – 2008. – №8.– С. 78-84.

7. Герасимова Н. «Инновационное взаимодействие» как принцип реализации открытых инноваций / Н. Герасимова // Инновации. – 2009. – №11. – С. 96-101.

8. «Научно-технический прогресс, инновации и создание сложных систем» / [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.gzt.ru/livecity/-nauchno-tehnicheskii-progress-innovatsii-i-/2303.html

Downloads

How to Cite

Tagaibekova, N. P. (2015). Innovational activity management on a base of open innovation. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 99(5), 151–157. Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/531