Upgrading Monitoring system of Higher Educational Quality in the Republic of Kazakhstan.
Keywords:
Higher educational institutes, educational work, education quality, monitoring system,Abstract
Education nowadays requires new directions and new technologies. This issue can be dealt by upgrading education quality. Education quality of higher educational institutes in Kazakhstan needs profound examination and evaluation. In this article, we try to find ways to improve Kazakhstani education and upgrade educational system. Quality indexes of higher education are analyzed and a series of recommendations are presented. To be Exact, a basis for conducting accreditation activities for higher education quality is worked out. Meanwhile, a state function designed based on concrete elements aimed at improving education quality in higher educational institutes.References
1 Адилов Ж. Система государственного контроля качества высшего образования в Республике Казахстан Текст. /Ж.Адилов, Ш.Каланова //Aima mater. – 2004. – № 1. – 10-14 с.
2 Андреев А.Б. Мониторинг качества обучения студентов на основе рейтинговой оценки знаний Текст./А.Б.Андреев,А.А.Федосеев//Образование и общество. – 2007. – №4. – 28-31 с.
3 Бөлебаева Л.Қ. Национальная система оценки качества образования / Матер. межд.-нар. конф. «Система обеспечения
качества высшего образования Республики Казахстан: новые вызовы в болонском процессе». – Астана, 2013.
4 Национальный отчет по развитию образования Республики Казахстан. – www.edu.gov.kz
5 Л.С.Гранкруг, Б.Е.Фишман, И.В. Мусовский Мониторинг качества образовательной деятельности вуза: грани проблемы. www. rae.ru
6 Нуршаева К. Главный приоритет. Аккредитационный процесс в Казахстане: процедуры, эффективность и преспективы.// Современное образование. – №2. – 2012.
7 Министерство образования и науки Республики Казахстан Электронный ресурс. www.edu.gov.kz
8 Доброскок И.И. Мониторинг качества высшего образования: дефинтивный анализ. www. infa-library. com.ua
2 Андреев А.Б. Мониторинг качества обучения студентов на основе рейтинговой оценки знаний Текст./А.Б.Андреев,А.А.Федосеев//Образование и общество. – 2007. – №4. – 28-31 с.
3 Бөлебаева Л.Қ. Национальная система оценки качества образования / Матер. межд.-нар. конф. «Система обеспечения
качества высшего образования Республики Казахстан: новые вызовы в болонском процессе». – Астана, 2013.
4 Национальный отчет по развитию образования Республики Казахстан. – www.edu.gov.kz
5 Л.С.Гранкруг, Б.Е.Фишман, И.В. Мусовский Мониторинг качества образовательной деятельности вуза: грани проблемы. www. rae.ru
6 Нуршаева К. Главный приоритет. Аккредитационный процесс в Казахстане: процедуры, эффективность и преспективы.// Современное образование. – №2. – 2012.
7 Министерство образования и науки Республики Казахстан Электронный ресурс. www.edu.gov.kz
8 Доброскок И.И. Мониторинг качества высшего образования: дефинтивный анализ. www. infa-library. com.ua
Downloads
How to Cite
Eleusov, A. A., & Alzhanova, N. S. (2015). Upgrading Monitoring system of Higher Educational Quality in the Republic of Kazakhstan. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 105(5), 20–24. Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/463
Issue
Section
ECONOMICS