Creating an attractive investment climate and increasing innovation activity in Kazakhstan

Authors

  • U.K. Shedenov Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
  • G.B. Asanova Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
        63 46

Keywords:

investment, innovation, money capital, economic policy, innovative product, social sector, the investment climate.

Abstract

Currently, investment and innovation processes carried out in Kazakh­ stan, as the basic premises of socio – economic development, are the root cause of the successful implementation of reforms in the country.The new strategy of development of Kazakhstan till 2050 provides for the establish­ ment of priority conditions for the development of competitive economy, social policy, industrial high­tech sector.Here, the main task – not only to attract money into the country, and the involvement of technology, and secondly, is now characterized by the formula «the exchange of raw ma­ terials technology». An innovative economy is built through the creation of new markets. Ideas in new markets, development, intellectual property, product innova­ tion replaces the old structure of the economy and transferred to a new quality.

References

1 Назарбаев Н.Ә. Нұрлы жол – болашаққа бастар жол. – Астана. – 2014.
2 Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан-2050» Стратегиясы – қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты. – Астана. – 2012.
3 Есенгельдин Б.С., Ақбаев Е.Т. Қаржылық менеджмент: оқулық. – Алматы: ЖШС РПБК «Дәуір», 2011. – 288 б.
4 Омарова А.К. Инвестицияны қаржыландыру және несиелеу: оқулық. – Алматы: Таугуль-ПРИНТ, 2009. – 236 б.
5 Бибатырова І.А., Кекілов Б.Ж. Ұлттық экономиканы мемлекеттік реттеу: оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2007. – 102 б.
6 Купешова С.Т. Инновациялық менеджмент: оқу құралы. – Алматы, 2014. – 234 б.
7 Тажигулова Ж.Ж. Инновациялық менеджмент: оқу құралы. – Алматы, 2009. – 111 б.

Downloads

How to Cite

Shedenov, U., & Asanova, G. (2016). Creating an attractive investment climate and increasing innovation activity in Kazakhstan. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 108(2/1). Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/934