Using internet in market асtivity of organization.
Keywords:
the Internet, business, information, market researches, information technologies, the Internetshop,Abstract
In article opportunity and need of application of the Internet for market researches is considered. Information technology hasn’t played before such an important role in the success of the business and didn’t make an impact on all the activities . Internet use concerns today almost all aspects of marketing activities of many enterprises where its role permanently increases. The purpose of the real research was use of a computer network the Internet in market researches of the enterprise. For this purpose authors studied theoretical approaches to determination of a role of information in decision-making process, aspects of application of information technologies and market researches in enterprise operation are considered. A row of recommendations, including creation the Internet -shop for the purpose of improving of its operation is offered a manual of the analysable company.References
1 Амблер, Т. Тəжірибелік маркетинг / Т. Амблер. – СПб.: Питер, 2008. – 213 б.
2 Беляев, В.И. Маркетинг: теория жəне тəжірибе негіздері: оқулық / В.И. Беляев. – М. : КНОРУС, 2010. – 456 б.
3 Бендина, Н.В. Маркетинг (лекциялар конспектісі). / Н. В. Бендина. – М.: «Приор-издат», 2008. – 215 б.
4 Котлер, Ф. Үшінші мыңжылдықтағы маркетинг: Нарықты қалай құру, жаулап алу жəне ұстау жолдары туралы / Ф. Котлер – М.: АСТ баспасы, 2009.-230 б.
5 Минько, Э.В. Маркетинг: оқулық / Э. В. Минько, Н. В. Карпова. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2012. – 415 б.
6 Соловьев, Б.А. Маркетинг: оқулық. / Б.А. Соловьев. – М.: ИНФРА-М, 2009. – 383 б.
7 Малхотра Н. Маркетингтік зерттеулер. Тəжірибелік нұсқаулық, 4-ші басылым.: Ағылш. ауд. – М.: Вильямс, 2010. – 1200 б.
8 Мельникова О. Т. Фокус-топтар. Əдістер, əдістеме, модельдеу. – М.: Аспект Пресс, 2008. – 320 б
9 Қаржылық есептілік «Мегастрой Астана DIY» ЖШС 2010-2012 жылдардағы
10 Брейс А. Сауалнама жүргізу. Сауалнама парақтарын əзірлеу, олардың нарықтық зерттеулер жүргізу кезіндегі рөлі мен маңызы / Ағылш. ауд. – М.: Balance Business Books, 2010. – 336 б.
2 Беляев, В.И. Маркетинг: теория жəне тəжірибе негіздері: оқулық / В.И. Беляев. – М. : КНОРУС, 2010. – 456 б.
3 Бендина, Н.В. Маркетинг (лекциялар конспектісі). / Н. В. Бендина. – М.: «Приор-издат», 2008. – 215 б.
4 Котлер, Ф. Үшінші мыңжылдықтағы маркетинг: Нарықты қалай құру, жаулап алу жəне ұстау жолдары туралы / Ф. Котлер – М.: АСТ баспасы, 2009.-230 б.
5 Минько, Э.В. Маркетинг: оқулық / Э. В. Минько, Н. В. Карпова. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2012. – 415 б.
6 Соловьев, Б.А. Маркетинг: оқулық. / Б.А. Соловьев. – М.: ИНФРА-М, 2009. – 383 б.
7 Малхотра Н. Маркетингтік зерттеулер. Тəжірибелік нұсқаулық, 4-ші басылым.: Ағылш. ауд. – М.: Вильямс, 2010. – 1200 б.
8 Мельникова О. Т. Фокус-топтар. Əдістер, əдістеме, модельдеу. – М.: Аспект Пресс, 2008. – 320 б
9 Қаржылық есептілік «Мегастрой Астана DIY» ЖШС 2010-2012 жылдардағы
10 Брейс А. Сауалнама жүргізу. Сауалнама парақтарын əзірлеу, олардың нарықтық зерттеулер жүргізу кезіндегі рөлі мен маңызы / Ағылш. ауд. – М.: Balance Business Books, 2010. – 336 б.
Downloads
How to Cite
Karbetoba, Z. R., Karbetoba, S., & Tuzubekova, M. K. (2015). Using internet in market асtivity of organization. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 102(2), 49–57. Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/64
Issue
Section
ECONOMICS