Features of marketing in tourist branch

Authors

  • E. A. Abatov Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
        248 486

Keywords:

tourism, marketing, guides, industry, firm, market, commodities, consumers,

Abstract

Role of marketing is very important in the tourism sector improvement, and in most cases profitable business and action of tourism firms are depend on the right marketing decision. Therefore in the tourism sphere the marketing service has special value. In article the concept and features of marketing in tourist branch is considered. Using of marketing tools in the tourism sphere is shown in the article and given specific proposals.

References

1. Апышева А.А Туристік фирмалар қызметіндегі маркетингті жетілдіру // С. Аманжолов атындағы Шығыс Казакстан мемлекеттік университеті. – 2010. – 1-12 б.

2. http://magistr.kz Қазақстан Республикасының туризм саласындағы маркетингті дамыту және жетілдіру жолдары. – 2012.– 2-8 б .

3. http://caspionet.kz Қазақстанның ішкі туризм нарығы. – 2012. – 1 б.

Downloads

How to Cite

Abatov, E. A. (2015). Features of marketing in tourist branch. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 99(5), 88–91. Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/511