The strategies of modern hotel enterprise’s positioning
Keywords:
positioning, the positioning method, hotel enterprise, hotel product, differentiation, positioning strategies.Abstract
The present stage of development is characterized by standardizing products and services commonality. An effective way to attract attention, to keep the commitment and loyalty of client – is the individualization of products and companies in his mind, it is possible on the basis of correct positioning. Positioning as a result of effective collaboration becomes a major factor in the continuity of the company’s existence in the market. For advanced enterprise hotel services success in the competition, not least associated with the implementation of positioning strategies. In this context, this article deals with the importance of the positioning of the hotel enterprises, methods of differentiation, the process of strategies development. It was carried out the analysis of the competitive advantages and positioning of some Kazakhstan’s hotel enterprises in modern conditions.References
1 Траут Д. Большие бренды – большие проблемы. – СПб.: Питер, 2009.–256 с.
2 Руглова Л.В. Позиционирование Республики Карелия на основе зонтичного бренда как условие развития туризма на территории / А.Б. Гольдберг, Л.В. Руглова // Перспективы развития науки и образования: Сб. науч. статей. В 7 частях. Часть II. Мин-во обр. и науки. – М.: «АР- Консалт », 2013. – С.152-155.
3 Ries AI, Trout J. Posittioning The Battle for Your Mind. N.Y., McGrow-Hill, 1979; Bottom-Up Marketing, 1990.
4 Руглова Л.В. Маркетинг в туризме и гостинично- ресторанном бизнесе: учебное пособие / Л. В. Руглова. – СПб.: Инфо- да, 2012. – 123 с.
5 Wind J.Y. Product Policy: Concepts, Methods and Strategy, Reading, Mass., Addison Wesley, 1982.
6 Бодо Шефер. Позиционирование: практическое пособие. – СПб., Диля, 2013 – 112с.
7 Пять миллионов туристов посетили Казахстан в 2014 году. – Официальный сайт- http://khabar.kz/ru/news/obshchestvo/ item/9375
8 Рынок делового туризма Казахстана. -Официальный сайт- http://www.allinsurance.kz/index.php?option=com_content&view=article&id=4790:rynok-delovogo-turizma-kazakhstana
9 Официальный сайт– www.booking.com
2 Руглова Л.В. Позиционирование Республики Карелия на основе зонтичного бренда как условие развития туризма на территории / А.Б. Гольдберг, Л.В. Руглова // Перспективы развития науки и образования: Сб. науч. статей. В 7 частях. Часть II. Мин-во обр. и науки. – М.: «АР- Консалт », 2013. – С.152-155.
3 Ries AI, Trout J. Posittioning The Battle for Your Mind. N.Y., McGrow-Hill, 1979; Bottom-Up Marketing, 1990.
4 Руглова Л.В. Маркетинг в туризме и гостинично- ресторанном бизнесе: учебное пособие / Л. В. Руглова. – СПб.: Инфо- да, 2012. – 123 с.
5 Wind J.Y. Product Policy: Concepts, Methods and Strategy, Reading, Mass., Addison Wesley, 1982.
6 Бодо Шефер. Позиционирование: практическое пособие. – СПб., Диля, 2013 – 112с.
7 Пять миллионов туристов посетили Казахстан в 2014 году. – Официальный сайт- http://khabar.kz/ru/news/obshchestvo/ item/9375
8 Рынок делового туризма Казахстана. -Официальный сайт- http://www.allinsurance.kz/index.php?option=com_content&view=article&id=4790:rynok-delovogo-turizma-kazakhstana
9 Официальный сайт– www.booking.com
Downloads
How to Cite
Kozhamkulova , Baigaltinova, Z. . M. T. E. (2016). The strategies of modern hotel enterprise’s positioning. Journal of Economic Research &Amp; Business Administration, 113(1/2). Retrieved from https://be.kaznu.kz/index.php/math/article/view/1614
Issue
Section
Without section